De klant is hier een welkome gast
Mijn zithouding in de stoel leek mijn rugklachten te verergeren. Ook voelde ik overal pijn bij het opstaan. Naar aanleiding van discussies hierover met mijn echtgenote, heb ik besloten om op zoek te gaan naar een nieuwe, comfortabele stoel.
De meest logische oplossing was een bezoek aan een woonboulevard. Nu is er in ons dorp een winkel gevestigd van MediorComfort. Normaal gesproken zou ik daar niet zo snel naar binnen stappen. Ik voel me er namelijk meer verplicht dan in een van de grote woonwinkels. Ik wil liever niet dat er meteen een verkoper op me afkomt. Toch ben ik even naar binnen gestapt.
Bij binnenkomst ging ik meteen in een stoel zitten. Die stoel zat lekker. Toen de eigenaresse bij me kwam en me zei dat deze stoel niet geschikt voor me was, keek ik vreemd op. Ze vroeg me plaats te nemen in een soort meetstoel. Ze begon de zitting in hoogte en diepte aan te passen en de armleuningen in hoogte te verstellen. Ik zei nog dat ik niet kwam voor een maatkostuum, maar voor een makkelijke stoel. Haar antwoord verraste mij. ‘Meneer, het is de bedoeling dat als u in een van onze stoelen zit, dit voelt als een maatkostuum.’ Met mijn vrouw besprak ze mijn verkeerde zithouding. Zelf besprak ik de veel voorkomende klachten waar ik mee te kampen had. Ik dacht nog bij mezelf;’ Lieve hemel, ik kom voor een stoel!’ Toen ik in een stoel ging zitten die voor mij qua hoogte en breedte goed was, moesten er volgens haar nog enkele aanpassingen gedaan worden.
Na een kop koffie en een geanimeerd gesprek verlieten mijn vrouw en ik de winkel. Ik had niet het gevoel dat ik met een verkoopster te maken had gehad, maar met een expert die me op ergonomisch gebied veel te vertellen had. Op dat moment had ik al besloten dat ik geen bedenktijd meer nodig had. Ik kocht deze stoel bij MediorComfort.
Na enkele maanden belde de eigenaresse mij. Ze vroeg me hoe de stoel zat en of ik nog dezelfde problemen ondervond als vroeger. De stoel heeft een geweldige zit. Ook ben ik niet meer moe als ik opsta uit de stoel en heb ik minder last van mijn nek. Ik heb nog wel last van mijn rug bij het zitten, maar een stuk minder.
Nu ben ik opa van twee fantastische kleinzoons van 6 en 8 jaar. Zij gebruiken mijn stoel graag als kermisattractie en dan kan er weleens iets misgaan. Een telefoontje en een dag later stond de eigenaar op de stoep. Hij repareerde de stoel ter plekke. En ondanks het feit dat de stoel al wat jaartjes achter de rug heeft, bracht hij geen kosten in rekening.
Ik heb MediorComfort bij twee van mijn vrienden aanbevolen. Ook zij zijn er geslaagd en zeer tevreden over de aanschaf en service. Een nieuwe stoel koop ik zeker weer op dit vertrouwde adres. En zeker niet alleen omdat ik de eigenaren Renate en Roel Roosjen regelmatig tref op de tennisbaan en ze mij dan – onder het mom van klantenbinding – laten winnen.